6. 11. 2017.

Podprozorske daske i ALU okapnice

Šlag na torti koji mnogi zaboravljaju


Ove priče ne bi bilo da pre samo godinu dana moj dragi komšija nije radio zamenu stolarije i to baš u vreme kada i ja. Tada se pohvalio da je napravio značajne uštede: Kupio je povoljnije PVC prozore i roletne od mene, a šlag na torti je bla njegova samostalna izdvedba podprozorskih dasaka i okapnica.

Doduše, nije bio najsrećniji što su majstori ostali čitavih 5 dana za tri prozora (kod mene su bili 6 sati). Nije bio najsrećniji ni što nisu baš sve postavili pod "vinkl" pa se prozori sami zatvaraju... Ali ipak ušteda je ušteda, a prozori mogu da se podglave jastučetom, zar ne?

Ipak, sve to je minimizirano ponosom što je otišao do "kineza", kupio za malo para plastične daske za ispod prozora i sam ih montirao i unutra i napolje. Estetski savršena izvedba...

ALU okapnica je baš "pet friendly" i moja mačka je baš voli :D


Godinu dana kasnije...


I tako prođe godina, u međuvremenu kod nas dvojice su stalno neke druge teme bile na "tapetu" a ovih dana se - kako je počeo ozbiljniji vetar - otvorila tema kako je ko zadovoljan PVC stolarijom i kako se kome pokazala. Moj odgovor je bio kratak: Veoma zadovoljan, sve savršeno, da sam znao koliko štede i para i živaca davno bih napravio ovu promenu...

Njegov odgovor je bio duži. Sve u svemu zadovoljan je ali... prozori baš ne dihtuju najbolje... ma dobro, nije strašno... ali, ono što je strašno - njegov ponos - okapnice su morale da budu zamenjene. Jednostavno, još proletos su se toliko izvitoperile da je bilo ružno gledati. A o šteti od vode koja je podlivala... pa da ne priča. I onda je ponovo sabrao, oduzeo, pomnožio... i došao do zaključka da je stara narodna poslovica tačna:

"Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji" ali uz PDV :). Dao je mnogo više para za demontažu starih, montažu novih okapnica, pa doterivanje oštećene fasade nego što je inicijalno uštedeo...

Kada je hladno, podprozorske daske su idealne za sobno bilje


Poenta


Poenta ove priče nije da ogovaram komšiju. I dalje ću sa njim pričati o različitim temama dok pijemo naš uobičajni espresso. Poenta je da treba misliti na vreme i uvek birati KVALITET... Par desetina evra uštede lako može da se pretvori u par stotina evra dodatnog troška.

Zašto mu se desilo vitoperenje i pucanje okapnice? Stručnjak za PVC stolariju mi je objasnio:
- PVC daska nikada ne ide napolje jer se dešava da zimi uđe kiša i sneg u nju i da se zaledi i pukne jer je u pitanju tanak PVC materijal sa pregradama koje jednostavno ne trpe ni visoke temperature ni minus. Nisu za to predviđene! -

A ALU okapnice i podprozorske daske nisu samo ukras na kome se može držati cveći i (u mom slučaju) kućni ljubimci, već imaju jasnu namenu i standard po kojem se prave. Isto kao i komarnici i drugi dodatni delovi PVC prozora. Ne treba bežati od nešto veće investicije da bi godinama bili mirni... osim ako niste sam svoj majstor i volite da sami prčkate oko stvari za koje su ipak potrebni profesionalci.

Нема коментара:

Постави коментар